پروژه هاي تهیه گزارش کامل امکان سنجی

طراحی مفهومی و بررسی تکنولوژی و دانش فنی

شرکت رویان پلیمر آریا توانسته در زمینه تهیه گزارش کامل امکان سنجی، طراحی مفهومی و بررسی تکنولوژی و دانش فنی پروژه های زیر را انجام دهد.

  • امکان سنجی و طراحی مفهومی پروژه های مجتمع پتروپارک بندرعباس

این مجتمع بر مبنای جریانهای هیدروژن مازاد پالایشگاه های بندرعباس و ستاره خلیج فارس، جریان کروسن، مقادیر گوگرد مازاد، نفتای آروماتیکی دریافتی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و سنگ نمک قابل تأمین از معادن استان هرمزگان و در زمینی در مجاورت پالایشگاه های مذکور به منظور تولید 4/3 میلیون تن محصولات متنوع پتروشیمی و شیمیایی طراحی گردیده است.

  • تهيه FS، طراحي مفهومي و جانمايي مجتمع كراكر مايع

گزارشات پيشنهادي شامل طراحي مفهومي و ارائه گزارشهاي فني- اقتصادي واحد كراكر مايع(نفت/ LPG) در استان خوزستان، پيگيري تأمين خوراك مربوطه، انتخاب دانش فني و مكاتبه با صاحبان تكنولوژي و اخذ پيشنهاد هاي فني و مالي و جانمايي طرح مي باشد.

  • پروژه طراحی مفهومی و تهیه FS مجتمع گازی تولید منو اتیلن گلایکول (MEG) بر پایه گاز طبیعی

این طرح از طریق تبدیل گاز طبیعی به گاز سنتز و سپس به منو اتیلن گلایکول گرید الیاف برای اولین بار در کشور بررسی و اجرایی خواهد شد. شرکت رویان پلیمر آریا با بررسی و ارزیابی تمامی لایسنسورهای جهانی آن ، اقدام به انتخاب و طراحی مفهومی کل که مجتمع شامل واحد های ریفرمر، PSA، Cold box، تولید DMO، EG و سایر یوتیلیتی های مورد نیاز نموده است.

  • پروژه مجتمع تولید کاپرولاکتام و پلی آمید 6

از آنجایی که هیچ واحد تولیدی کاپرولاکتام و پلی آمید 6 در کشور وجود ندارد لذا اجرای این طرح از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است. این پروژه بر مبنای خوراک بنزن و آمونیاک در منطقه ماهشهر طراحی گردیده و مراحل نهایی انتخاب لایسنسور و میزان ظرفیت مناسب طراحی را می گذراند.

  • طراحی مفهومی مجتمع گلوکزی تولید گلوکز، فروکتوز، لاکتیک اسید و پلی لاکتیک اسید و تهیه و ارائه FS کل مجتمع

این طرح شامل تولید گلوکز و فروکتوز از نشاسته ذرت و بر پایه ذرت وارداتی بوده و همچنین تولید لاکتیک اسید از گلوکز و سپس پلی لاکتیک اسید می باشد

پلی لاکتیک استید در کشورهای اروپایی جایگزین مواد پلیمری مانند PET برای تولید محصولات زیست تخریب پذیر در صنعت بسته بندی شده است و در آینده سهم زیادی از بازار بسته بندی محصولات غذایی را به خود اختصاص خواهد داد.

در این طرح از مشاور بین المللی منتخب استفاده شده است.

  • پروژه تولید بنزین M15

این پروژه شامل طراحی مفهومی واحد و مجموعه تولید بنزین M15 (دارای 15 درصد متانول) و شرایط قرارگیری در سبد سوختی کشور در قالب طرح برندینگ وزارت نفت می باشد.

  • پروژه مجتمع تولید متیل کلراید، کلر و سود سوزورآور بر پایه خوراک نمک

از آنجایی که واحدهای کلرآلکالی به عنوان ماده اولیه تنها نیازمند محلول نمک (استخراجی سنگ نمک ) می باشد، این طرح در نزدیکی معادن نمک و یا دریا در بندرعباس احداث خواهد شد. از کلر تولیدی در این مجتمع جهت تولید پارافین های کلره و متیل کلراید استفاده خواهد شد.

  • پروژه تولید منومر استایرن و بررسی فرآیندهای تجاری موجود بر پایه خوراک آروماتیک و گازی

برای تولید پلی استایرن نیاز به خوراک منومر استایرن می باشد، این طرح به بررسی فرایندهای موجود و هزینه های سرمایه گذاری آن می پردازد.

  • واحد تولید آکریلو نیتریل از گاز پروپان

این تکنولوژی که به عنوان جدیدترین روش تولید آکریلو نیتریل می باشد، مستقیماً از گاز پروپان به عنوان خوراک استفاده می نماید.

  • پروژه مجتمع تولید LAB و نرمال پارافین بر مبنای نفت سفید

برای تولید آلکیل بنزن خطی (LAB) نیاز به نرمال پارافین می باشد و بررسی تولید نرمال پارافین نیاز به اخذ خوراک کروسن یا نفت سفید از پالایشگاه های داخل کشور می باشد، این طرح مکمل زنجیره LAB خواهد بود.

  • مجتمع توليدي پروپيلن (PDH ) و پلي پروپيلن به ظرفیت 600 تن در سال

این پروژه در منطقه کنگان عسلویه و بر مبنای پروپان قابل تأمین از فازهای پارس جنوبی طراحی گردیده است. در این پروژه تمامی پروپیلن تولیدی به پلی پروپیلن تبدیل خواهد شد.تکنولوژی این واحد بر پایه oleflex از شرکت UOP می باشد.

  • پروژه تهیه طرح توجیهی و طراحی مفهومی پارک فرمالین اروند